marți, 9 aprilie 2013

Zincul si proprietatile sale

  




    Zincul este un element important pe care il gasim in drojdia de bere, cresson, ceapa, mazare, broccoli, fructe de mare, peste.Proprietatile biologice sunt stimularea apararii imunitare si activarea functiilor sexuale. 
   Zincul reprezinta un microelement esential care se gaseste in organismul uman in cantitate mare, fiind considerat, din acest punct de vedere, al doilea dupa fier. Studiile privind rolul zincului in organismul uman au inceput si s-au extins rapid dupa anul 1961, cand Prasad a descoperit rolul sau in patologia umana.
   Micronutritia include zincul in grupa oligoelementelor sau a microelementelor esentiale sub forma de urme, alaturi de magneziu, fier, cupru, siliciu si, posibil, si rubidiu (care nu a fost inca recunoscut ca fiind esential, cu toate ca se gaseste in permanenta in cantitate aproximativ constanta in corpul omenesc).
 





   Corpul omenesc contine aproximativ 2,5 g zinc repartizat astfel: - circa 30 %, adica aproximativ 0,75 g, se gasesc in sistemul osos; - circa 60 %, adica aproximativ 1,5 g, se gasesc in muschi; Absorbtia zincului se face in principal la nivelul jejunului, printr-un mecanism care nu a fost inca pe deplin explicat. Transportul zincului in celula intestinala se face astfel: - fie prin intermediul metaloproteinelor, sau a metaloenzimelor; fie prin fixarea lui pe proteine cu masa moleculara scazuta.
   La om, carenta in zinc se observa deseori si poate fi pusa usor in evidenta chiar si in tarile considerate a avea un nivel de viata ridicat.

   Rolul biochimic al zincului ne arata faptul ca acesta:
- intervine in activitatea a peste 200 enzime care actioneaza in organismul uman
- contribuie la stabilizarea structurilor proteinelor din organism
-  joaca un rol important in exprimarea genelor, are rol in manifestarea caracterelor genetice.

   Zincul intervine in functionarea urmatoarelor enzime principale:
   1.Oxidoreductazele, ca de exemplu, alcool de hidrogenaza, citocrom reductaza, superoxid dismutazele (zincul joaca un rol catalitic si partial structural).
   2.Transferazele, ca de exemplu ARN polimeraza, ADN polimeraza, transcriptaza reversa (zincul joaca un rol catalitic si partial structural).
   3.Hidrolazele, ca de exemplu fosfatazele alcaline, carboxipeptidazele, amilaza, colagenazele, elastaza, enzima de conversie a angiotensinei (zincul joaca un rol catalitic, partial structural si cateodata de regulator).
   4.Liazele, ca de exemplu anhidraza carbonica (zincul joaca un rol catalitic).
   5.Ligazele, asa cum este ARN sintetaza (zincul joaca un rol catalitic).

   Absortia zincului de catre organismul uman este influentata de urmatorii factori:
   1.Aminoacizii si proteinele alimentare favorizeaza absorbtia zincului. Histidina, aminoacizii cu sulf si lizina maresc gradul de absorbtie a zincului si asigura eliminarea sa in materiile fecale.
   2.Lactoza si glucoza maresc gradul de absorbtie a zincului dar si gradul de eliminare a sa prin urina.
   La doze mari, cuprul manifesta un efect competitiv fata de zinc. La doze mici, acest efect nu se poate constata. La doze mari, acesta diminueaza absorbtia zincului dar creste gradul de eliminare prin materiile fecale. Zincul interfereaza cu fierul mineral, dar nu interfereaza cu fierul heminic.
  3.Fitatii au o actiune puternic antagonista fata de absorbtia zincului. Efectul fitatilor este potentializat de prezenta Ca2+.
  4.Alcoolul etilic diminueaza absorbtia zincului in organismul uman, mai ales cand se manifesta fenomenul de intoxicatie cronica (alcoolism). Dimpotriva, vinul amelioreaza absorbtia zincului.
  5.Vitamina B9 (acidul folic) inhiba absorbtia zincului prin formarea unor chelati insolubili.
 6.Acizii grasi polinesaturati, cum sunt acidul linoleic si acidul linolenic, favorizeaza absortia zincului de organismul uman.

   Zincul are o prezenta importanta in: 
- metabolismul acizilor nucleici (replicarea si transcriptia ADN-ului in timpul diviziunii celulare fiind dependenta de zinc)
- metabolismul proteinelor, unde joaca un rol indispensabil
- glicoliza, intervenind in procesul metabolic denumit „calea pentozelor“ si in  neoglucogeneza (zincul joaca rol in stocarea, sinteza si secretia insulinei la nivelul celulelor pancreatice)
- metabolismul lipidelor si al acizilor grasi, interventia zincului avand rolul de diminuare a riscului producerii arterosclerozei
- echilibrul acido-bazic, in sinteza hemoglobinei, in metabolismul androgenelor, in detoxificarea radicalilor liberi, in detoxicarea alcoolica
- metabolismul hormonal, la nivelul secretiei sau activitatii hormonale.
  De asemenea, zincul poate interveni asupra fixarii tesuturilor.


    Principalele semne clinice ale carentei in zinc sau ale hipozincemiei, sunt: 
  - pierderea gustului si a mirosului
  - intarzierea cicatrizarii ranilor
  - alterarea sistemului imunitar al organismului
  - anorexiile, cu tulburari de gust, dermatite
  - acrodermatite enteropatice (se datoresc unei carente genetice in zinc). 

   In cancerologie, este deseori observata hipozincemia.De asemenea, hipozincemia poate fi observata si in alte specialitati medicale, ca de exemplu in: diabetologie, reumatlogie inflamatorie, nefrologie, traumatologie, infectiologie, pediatrie.

   Utilizarea terapeutica a zincului este foarte des practicata, dar, realizarea unui aport monoelementar de zinc nu prezinta efecte performante, asa cum se intampla cand zincul se administreaza insotit de micronutrienti complementari (vitamina B6 si alte vitamine din grupa B, acizi grasi polinesaturati W-3, mangan, selenium, vitamina E).


Desigur, cel mai eficient mijloc de aport al zincului in organism este aportul alimentar.







           





    

43 de comentarii:

  1. Citindu-mi analizele, doctorul a constatat o lipsa de zinc si mi-a prescris ZINKIT® 10 (cate doua comprimate efervescente pe zi ) si dupa aproximativ 4 saptamani, scăderea apetitului, s-a ameliorat mult, acum mananc mult mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar nu e de gluma cu lipsa Zincului, sunt incredibile reactiile pe care mi le dadea deficienta de zinc din corp: deficitul de atenţie, infecţiile cu virusul herpes, diaree. Doctorul mi-a prescris ZINKIT® 10, ( cate doua comprimate efervescente pe zi ) si dupa 3-4 saptamani eram din nou in forma.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu ceva timp in urma imi pierdusem aproape total pofta de mancare, mai ales ca nu mai simteam gustul mancarii, iar cu mirosul stateam la fel de prost. Urmarea a fost o depresie destul de severa. Am citit despre deficitul de Zn din organism si ce urmari groaznice poate avea. Dupa o cura de ZINKIT® 10, ( cate doua comprimate efervescente pe zi ), dupa aproape 3 luni de zile, totul era o amintire.

    RăspundețiȘtergere
  4. Niveluri bune de zinc sunt necesare pentru o performanta fizica buna, nivele ridicate de energie si un aspect fizic placut. Zincul ajuta la sinteza proteinelor si este necesar pentru functionarea celulelor rosii si albe. Este foarte concentrat in oase, pancreas, rinichi, ficat si retina.

    RăspundețiȘtergere
  5. Aveam o oboseala cronica ,o senzatie de disconfort muscular aproape permanenta.Dupa ce doctorul mi-a prescris ZINKIT® 10, ( cate doua comprimate efervescente pe zi ) dupa 3-4 saptamani uitasem complet prin ce-am trecut.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna! Si eu am patit exact la fel (oboseala, depresie ) si m-am prezentat la medic si mi-a spus ca e lipsa de zinc. Eu am tinut o cura cu ZINKIT® 10 vreo 2 luni si mi-am revenit. Este ieftin , nu ca produsele-reclama .

    RăspundețiȘtergere
  7. Intr-o seara mi s-a facut rau, imi simteam muschii „incordati” in diverse zone ale corpului ma simteam f. obosita, fara putere, iar cand incercam sa dorm simteam un fel de tremur usor in muschi, si adormeam greu din cauza asta. Am luat ZINKIT® 10 ( cate doua comprimate efervescente pe zi ) si dupa vreo luna, o luna jumatate, am simtit o ameliorare evidenta

    RăspundețiȘtergere
  8. Cine ar fi putut, cu exceptia medicului, sa asocieze scaderea in greutate si caderea parului,cu o deficienta de zinc? Dupa ce am aflat ca lipsa zincului din corp este cauza principala, lucrurile s-au rezolvat in mare masura dupa o cura de 2-3 luni cu ZINKIT 10 , cate doua comprimate efervescente pe zi. O sa iau in continuare ca simt ca-mi face bine.

    RăspundețiȘtergere
  9. Toata lumea stie ca alimentele din ziua de azi nu prea mai au un asa mare continut de zinc din cauza culturilor care nu sunt tocmai bio... Suplimentele, nu stiu care or mai fi bune, ar fi baza. Imi spusese un prieten ca a incercat ZINKIT 10 (comprimate efervescente ) si ca s-a simtit mai bine . Stie cineva mai mult despre ZINKIT 10 ?

    RăspundețiȘtergere
  10. Se stie ca un nivel scăzut de testosteron la bărbați este asociat cu mărirea prostatei, căderea părului și anumite tipuri de cancer. Zincul are proprietatea de a creste secretia de testosteron mai ales la barbatii trecuti de 30 de ani. Eu am ales ZINKIT 10 (cate 2 comprimate efervescente/zi ) si fac cate o cura de 3 luni.

    RăspundețiȘtergere
  11. Zincul ajuta in cazuri de infectii si ulcere, dar si pentru regenerarea pielii in urma interventiilor chirurgicale, ranilor sau arsurilor. Stiu, ptr ca am avut o arsura groaznica pe mana, m-am ars iarna trecuta cu apa fierbinte care a sarit din centrala termica. Dupa 2 cure de cate 3 luni cu ZINKIT 10 (cate 2 comprimate efervescente/zi ) mana mea arata ca noua.

    RăspundețiȘtergere
  12. Zincul este un element important pentru dezvoltarea normala a celulelor. Daca aportul de zinc este insuficient, atunci celulele devin „slabite“. Uneori, alopecia (chelirea) poate fi pusa pe seama deficitului de zinc. Dar si dermatita poate fi o consecinta a acestui dezechilibru. Preventiv, eu fac cate o cura de 3 luni cu ZINKIT 10 (cate 2 comprimate efervescente/zi ).

    RăspundețiȘtergere
  13. Zincul controleaza si regleaza procesele metabolice, activitatea enzimelor si mentine integritatea celulelor. Acesta catalizeaza numeroase reactii biochimice, contribuind in special la dezvoltarea celulelor si la sinteza testosteronului (hormonului sexual masculin). Pentru deficienta de zinc, eu am luat ZINKIT 10 .

    RăspundețiȘtergere
  14. Zincul este necesar pentru simțuri precum gustul și mirosul, contribuie la menținerea bunei stări a pielii și părului, acționează asupra reproducerii și sexualității. Eu am luat pastile efervescente de ZINKIT 10.

    RăspundețiȘtergere
  15. Zincul intervine in activitatea a peste 200 de enzime care actioneaza in corpul uman. Acesta contribuie si la stabilizarea structurilor proteinelor din organism si joaca un rol important in exprimarea genelor (manifestarea caracterelor genetice). Eu am facut o cura de 2-3luni cu ZINKIT 10.

    RăspundețiȘtergere
  16. ZINKIT 10. Suplimentul de zinc are un rol indispensabil in metabolismul proteinelor, in stocarea, sinteza si secretia insulinei la nivelul celulelor pancreatice, in metabolismul lipidelor si al acizilor grasi – interventia zincului diminuind riscul de ateroscleroza.

    RăspundețiȘtergere
  17. ZINKIT 10. Prezenta zincului in organism presupune echilibrul acido bazic. Acest microelement are rol in sinteza hemoglobinei, in detoxicarea alcoolica si in metabolismul hormonal, la nivelul secretiei sau activitatii hormonale. In caz de deficienta de zinc folositi ZINKIT 10.

    RăspundețiȘtergere
  18. O deficienta foarte mica de zinc este un dezastru. Mi-am imbunatatit aspectul fizic si sanatatea luand suplimente de zinc. Cate o cura de 3 luni cu ZINKIT 10 (cate 2 comprimate efervescente/zi ) este binecuvantata.

    RăspundețiȘtergere
  19. Zincul este un mineral foarte important, fiind gasit in toate tesuturile din corp si implicat direct in diviziunile celulare. Este si un puternic antioxidant, si este implicat activ in mentinerea unui mediu endocrin sanatos si o balanta hormonala optima. Pentru deficienta de zinc, eu folosesc pastile efervescente de ZINKIT 10.

    RăspundețiȘtergere
  20. Niveluri bune de zinc sunt necesare pentru o performanta fizica buna, nivele ridicate de energie si un aspect fizic placut. Zincul ajuta la sinteza proteinelor si este necesar pentru functionarea celulelor rosii si albe. Este foarte concentrat in oase, pancreas, rinichi, ficat si retina. Eu am ales ZINKIT 10 (cate 2 comprimate efervescente/zi ) si fac cate o cura de 3 luni.

    RăspundețiȘtergere
  21. Acum cativa ani am fost la dna doctor Zigu. Am un ten mixt iar in perioadele de stres devenea usor acneic. Mi-a recomandat o crema, in fiecare seara o aplicam dupa ingrijirea de rutina. Aditional am luat Zinkit, tablete efervescente, care au avut un efect super asupra tenului si nu numai ( era mult mai luminos, mai odihnit si in plus daca imi aparea vreun spot acneic mi se vindeca rapid).Acum nu mai am probleme, insa la interval de 3 luni fac o cura de Zinkit 10.

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna! vreau niste pareri...am fost la un dermatolog in legatura cu cosurile de pe fata si mi-a prescris pe langa un sampon si un unguent, Zinkit,tablete efervescente; astept rezultatele. Ati luat tablete efervescente de Zinkit?

    RăspundețiȘtergere
  23. In farmacie se gaseste Zinkit 10, niste pastile efervescente pe care le dizolvi in apa sau suc si i le dai copilului. Eu cind vad ca are un inceput de raceala ii dau 1/2 pastila si gata.

    RăspundețiȘtergere
  24. Tineam o dieta ptr. slabire bogata in fibre. Tarziu am aflat ca asta a dus la scaderea absortiei zincului in tractul digestiv, motiv pentru care pielea mea de pe palme se exfolia, contactam des fel de fel de infectii. Am rezolvat problemele facand o cura cu ZINKIT 10 (cate 2 comprimate efervescente pe zi) timp de 3 luni de zile. Acum sunt mandra de aspectul tanar al pielii mele.

    RăspundețiȘtergere
  25. Ma confruntam cu o cadere neobisnuita a parului; Dupa cateva controale dermatologice si endocrine, care au iesit ok, am descoperit adevarata cauza: carenta de zinc. Acest mineral este implicat in mentinerea sanatatii pielii, parului si unghiilor. Am rezolvat problema facand o cura cu ZINKIT 10 (cate doua comprimate efervescente pe zi ) timp de aproximativ 3 luni de zile.

    RăspundețiȘtergere
  26. Ma simteam mai mereu obosita, chiar si dimineata, dupa ce ma trezeam. Am aflat cauza dupa un control de rutina: lipsa de zinc. Doctorul mi-a recomandat un aport din acest mineral si am luat ZINKIT 10 , cate doua comprimate efervescente / zi si dupa vreo luna am scapat de oboseala aceea sacaitoare.

    RăspundețiȘtergere
  27. Aveam momente cand treceam rapid de la o stare de euforie la o tritete adanca. Doctorul mi-a spus ca lipsa de zinc este asociata cu depresia, labilitatea emtotionala, schimbarea brusca a dispozitiei sau chiar cu atacuri de panica. Am luat ZINKIT 10 , cate doua comprimate efervescente / zi si dupa vreo luna, doua, am fost ca nou-nascuta

    RăspundețiȘtergere
  28. Doctorul a constatat o deficienta in activitatea Vitaminei A. Asa am aflat ca aceasta depinde de actiunea zincului pentru a-si desfasura activitatea normala. Cum aveam si o lipsa de zinc in corp (zincul regleaza nivelurile de vitamina A si cantitatea in care aceasta este eliberata de ficat) am rezolvat problema facand o cura cu ZINKIT 10 (cate doua comprimate efervescente pe zi ) timp de 3 luni de zile

    RăspundețiȘtergere
  29. Activitatea pancreasului meu s-a imbunatatit considerabil dupa o cura de aprox. 3 luni cu ZINKIT 10 (cate doua comprimate efervescente / zi ) . Doctorul mi-a spus ca pancreasul este o glanda care utilizeaza zincul. Acesta intra in compozitia insulinei si este excretat in secretiile pancreatice.

    RăspundețiȘtergere
  30. Zincul ajuta la reglarea nivelului de limfocite T rol care ii ofera acestui mineral, in cadrul sistemului imunitar, capacitatea de a facilita vindecarea ranilor. Lipsa de zinc din corp am rezolvat-o cu ZINKIT 10 (cate doua comprimate efervescente / zi ) facand o cura de aprox. 3 luni.

    RăspundețiȘtergere
  31. Eu mi-am recapatat pofta de mancare dupa o cura de aprox. 2 luni cu ZINKIT 10 (cate doua comprimate efervescente / zi ).

    RăspundețiȘtergere
  32. Deficienta de zinc este asociata cu pierderea apetitului, anormalitati ale sistemului imunologic, vindecarea lenta a ranilor, retard la copii, defecte la nastere si probleme la nou-nascuti.

    RăspundețiȘtergere
  33. Carenta de zinc este intalnita si in cazul unor afectiuni precum alcoolismul, degenerescenta maculara, diabet,tumori maligne si boli ale ficatului si rinichilor. O cura cu ZINKIT 10 , cate doua comprimate efervescente / zi , face minuni.

    RăspundețiȘtergere
  34. Nivelul scazut de zinc poate cauza stres, sepsis, diaree, infarctul de miocard. Este foarte simplu sa se regleze nivelul optim de zinc: o cura timp de 2-3 luni cu ZINKIT 10, cate doua comprimate efervescente / zi , e benefica.

    RăspundețiȘtergere
  35. Zincul ajută la prevenţia daunelor endoteliale cauzate de oxidarea colesterolului rău LDL şi a altor grăsimi oxidate. Membranele endoteliale ce au un conţinut scăzut de zinc sunt mult mai predispuse deteriorării.Pentru refacerea nivelului de zinc , este indicat ZINKIT 10,cate 2 pastile efervescente /zi, timp de 2-3 luni.

    RăspundețiȘtergere
  36. Conform unor studii, carenţa de zinc poate compromite numărul de celule albe de sânge şi răspunsul imunitar, în timp de suplimentele de zinc pot restaura condiţiile normale. O cura cu ZINKIT 10 , cate doua comprimate efervescente / zi , te aduce la normal.

    RăspundețiȘtergere
  37. Efectele deficienţei de zinc asupra sistemului imunitar şi a numărului de celule de sânge albe, se pot imbunatati luand un supliment de ZINKIT 10, cate 2 tablete /zi, pe o perioada de 2-3 luni.

    RăspundețiȘtergere
  38. Eficienta zincului se extinde si in tratarea dermatitei si a acneei. Cresterea normala a unghiilor cat si a parului intra tot sub incidenta acestui mineral. Aportul zilnic de zinc recomandat adultilor este de 15 mg.

    RăspundețiȘtergere
  39. Deficiența de Zinc poate fi fatală. Prea puțini știu cât de necesar este zincul.
    Carența de zinc contribuie la deteriorarea ADN-ului fiindcă afectează sănătatea celulară și slăbește sistemul imunitar.

    RăspundețiȘtergere
  40. Aveam o oboseala cronica ,o senzatie de disconfort muscular aproape permanenta.Dupa ce doctorul mi-a prescris ZINKIT 10, ( cate doua comprimate efervescente pe zi ) dupa 3-4 saptamani uitasem complet prin ce-am trecut.

    RăspundețiȘtergere
  41. Zincul este necesar nu doar pentru digerarea proteinelor, ci și pentru producția de acid clorhidric din stomac. Fără suficient acid în stomac, digestia nu este posibilă. Mi-am rezolvat problemele de digestie cu ZINKIT 10.

    RăspundețiȘtergere
  42. Chiar nu e de gluma cu lipsa Zincului, sunt incredibile reactiile pe care mi le dadea deficienta de zinc din corp: deficitul de atenţie, infecţiile cu virusul herpes, diaree. Doctorul mi-a prescris ZINKIT 10, ( cate doua comprimate efervescente pe zi ) si dupa 3-4 saptamani eram din nou in forma.

    RăspundețiȘtergere
  43. Zincul este necesar pentru simțuri, precum gustul și mirosul, contribuie la menținerea bunei stări a pielii și părului, acționează asupra reproducerii și sexualității. Eu, toamna, fac o cura de 3 luni cu ZINKIT 10 ,cate doua comprimate efervescente pe zi.

    RăspundețiȘtergere

ShareThis